Začiatky písalkov nie sú vôbec ľahké. Hneď prvou skúškou odvahy je súperenie so strachom z uverejnenia premiérového článku. Prirodzené obavy z očakávaných reakcií čitateľov a vnútorný nepokoj z toho, či je môj článok dobrý a či sa bude páčiť. Nekomplikujme si radosť z toho, čo radi robíme. Pozrite sa na tento náš prvý článok a pochopíte, že odpoveď na otázku, ako napísať dobrý prvý článok je úplne jednoduchá.
NERVOZITA SA DÁ KRÁJAŤ
Krstného otca pre tento článok sme zatiaľ nevybrali, predčasne nikdy neoslavujeme, no chvenie v podbrušku je obrovské. Veľký okamih, ktorý pozná azda každý bloger. Chrlíme nápadmi a máme pripravené množstvo textu, ktorý by sme najradšej okamžite vykričali do sveta. Treba však ostaň nohami na zemi a predýchať to.
Najprv okusávame nechty nad tým, ako dopadne tento náš prvorodený a preto prilepení na monitoroch, so zmiešanými očakávaniami sledujeme návštevnosť tohto článku a reakcie naň.
(tým vám nepriamo naznačujeme, že máte v rukách naše zdravie a teda beda vám, keď odídete odtiaľto bez zanechaného komentu alebo lajčiku 😀 )
ZÁPLETKA MUSÍ BYŤ
Keď sa poobzeráte po stránke zistíte, že prvý článok sa nám napísať podarilo. Lámať hlavu si však môžete nad tým, akú ilustračnú fotku k tomu svojmu prvému článku máte priradiť. My sme obrázok pre tento článok hľadali tak dlho, až sme sa nakoniec rozhodli, že si fotky budeme fotiť a upravovať sami. Prečo?
- Zapájame ďalšiu kreatívnu hemisféru.
- Dobrý dôvod obhájiť si pred manželkou nákup nového foťáka alebo smartphonu 😛
- 9 z 10 marketérov tvrdí, že originálny obsah, do ktorého patria aj multimédia, napomáha google vyhľadávaniu a tak rovno optimalizujeme SEO.
Bola by chyba nezabiť tri muchy jednou ranou, však?!
TAJOMSTVO ODHALENÉ
Konečne sa dostávame k záhadnej alchýmii, nad ktorou sa asi trápite a nad ktorou sme sa trápili aj my počas týždňov veľkých príprav nášho blogu. Pýtali sme sa, ako začať? Použiť také to klišé: ,,Vitajte na našich stránkach…’’ alebo ,,Ahojte, dlho sme sa rozhodovali či si otvoríme blog…’’
Po bleskovej úvahe sme si povedali, že eé, týmto smerom nie. Tak, ako každý článok, považujeme aj tento prvý za nemenej dôležitý, ak nie najdôležitejší.
Tak teda, ako napísať dobrý prvý článok vášho blogu?
My sme postupovali nasledovne:
- otvorili sme čistý hárok,
- začali sme písať a nápad sa dostavil,
- dali sme to niekomu prečítať,
- po pár dňoch sme si to prečítali ešte raz,
- opravili chybičky krásy a došperkovali to
- a keď nám to sedelo, pokorne, ale s odvahou sme to uverejnili.
TRAMTADADÁM A PRVÝ ČLÁNOK JE HOTOVÝ
No a máme to za sebou. Nám konečne odľahlo a vy ste sa možno niečo nové dozvedeli. A ak náhodou nie, tak dúfame, že sme vám aspoň spríjemnili čas na internete.
Možno sa pýtate, prečo sme tento článok napísali s takýmto nadhľadom? Inšpirovalo nás vyjadrenie úspešnej svetovej blogerky Theresy Schwenkler z www.theunlost.com.
,,Blogujte pre radosť, nie za účelom dosiahnutia nejakého konkrétneho výsledku. Keď je vašim cieľom cesta, všetko ide ľahšie.“
ČO BUDE ĎALEJ?
Chceme vás ubezpečiť, že ďalšie články už nebudú takto uletené. A možno aj jemne áno, keďže pre vážnejšie témy sme pripravili iné kategórie:
- detailný dobrodružný cestopis ,,Vo dvojici po Amerike,,
- diár z pôsobenia v globálnom projekte ,,Teach for Slovakia diár,,
- cenné tipy pre nezamestnaných a startupistov ,,Nový začiatok,,
- dôležité rady pre študentov vysokých škôl ,,Chytrý študent,,
- rozhovory so zaujímavými osobnosťami ,,Hrdinovia doby,,
- tie uletené sme si nechali na ,,Čo chladnička dala,,
POST SCRIPTUM
Ak ťa zaujíma:
- kto sa k tebe v tomto blogu prihovára, nájdeš to v našich profilových popiskoch.
- čomu sa venujeme a máš nápad na spoluprácu, klikni na našu ponuku spolupráce.
- prečo sa nejaký manželský pár rozhodol blogovať, detailne to vysvetľujem na tejto stránke.