Ako uspieť vo verejnej výzve pre začínajúcich podnikateľov? Poleť na TOP svetové konferencie!

Ak máš pocit, že príležitostí je málo, nie je to pravda. Týmto článkom ti dokážem, že stačí vedieť, kde informácie hľadať a cesta za ďalším dôležitým míľnikom v tvojom živote bude na dosah. Preplatili mi dve medzinárodné podujatia, ktoré sa svojou organizáciou radia k jedným z najprestížnejších na svete. Nestálo to nič, stačilo len uchopiť príležitosť a nepustiť ju.

Chcem, aby si nabudúce šiel aj ty, preto ti dám návod na to, ako uspieť vo verejnej výzve pre podnikateľov a začínajúcich podnikateľov.

AKO SOM SA K VEREJNEJ VÝZVE DOSTAL 

Ako marketetingový kreatívec pravidelne sledujem videá a prednášky najväčších odborníkov v oblasti marketingu na svete. Lídri svetových značiek a spoločností mi dávajú viac rozhľadu do oblasti, v ktorej pracujem, preto sa nechávam unášať ich vedomosťami a tým ako oni pracujú. 

Takto nejako som v januári blúdil internetom a zrazu narazím na zaujímavú ponuku. Znela takto: Výzva pre začínajúcich podnikateľov: Účasť na medzinárodnom odbornom podujatí. 

Ja mám výzvy rád, najmä preto, že už sa mi úspešne podarilo požiadať o príspevok pre začínajúcich podnikateľov alebo mi preplatili dva rekvalifikačné kurzy v hodnote 2500 €.

PRVÉ INFORMÁCIE K VEREJNEJ VÝZVE 

Pozrel som na plagát a informácie má úplne vystrelili:

1. Čokoľvek

Môžem si vybrať akúkoľvek konferenciu, seminár či veľtrh v rámci EÚ.

2. Všetko grátis

Preplatia mi nielen vstupné na toto podujatie, ale aj letenku a ubytovanie.

3. Viac, viac, viac

Môžem požiadať o účasť na niekoľkých podujatiach.

4. Až 5 dní

Áno, uhradia ti podujatie s dĺžkou trvania max. 5 dní a 4 noci

ZÁKLADNÉ PODMIENKY K VEREJNEJ VÝZVE

1. Začínajúci podnikateľ

Musíš podnikať menej ako 3 roky od dátumu podania žiadosti, ak výzva neurčuje inak. (sú výzvy aj pre podnikateľov nad 3 roky podnikania)

2. Spĺňaš definíciu MSP

Nemáš viac ako 250 zamestnancov a ročný obrat nie je väčší ako 50 mil. €.

3. Sídliš v BA, ale aj v okresoch mimo BA

Sídlo tvojho podnikania môže byť v ktoromkoľvek kraji. Výzvy sú však rozdelené zvlášť pre Bratislavský kraj a mimobratislavské kraje.

4. Termín podujatia

Podujatie, ktoré som si vybral sa muselo konať v období máj-júl, respektíve v období, ktoré určuje vyhlásená výzva.

Po prečítaní týchto informácií sa mi zachvelo srdce, pretože som presne vedel, že toto je príležitosť, ktorá sa neodmieta. Podmienky spĺňam, podujatí je kopec a tak mi nič nestojí v ceste pustiť sa do toho. 

KOMPLETNÉ PODMIENKY VÝZVY 

Ešte pred odoslaním akejkoľvek žiadosti ti odporúčam preštudovať si nasledovné dokumenty:


NENECHAJ SA OBMEDZOVAŤ

V hocakom odvetví podnikáš, nenechaj sa obmedzovať a hľadaj to svoje. Keďže ja milujem marketing, vedel som presne za čím pôjdem. No ty môžeš využiť konferencia v oblasti potravín, technológii, stavieb a dizajnu, marketingu, e-commerce, veda a inovácie a mnoho ďalších.

Vyhlasovateľ výzvy vždy zverejní aj zoznam významných konferencií, ktoré odporúča navštíviť.


POSTUP PRE PRIHLÁSENIE SA DO VEREJNEJ VÝZVY PRE ZAČÍNAJÚCICH PODNIKATEĽOV

1. ŽIADOSŤ

Keďže vykonávateľom výzvy je spoločnosť Národné podnikateľské centrum, prvým krokom je podať žiadosť prostredníctvom ich online formulára. V tomto bode však už musíš mať jasno na aké podujatie chceš ísť, pretože do formulára okrem osobných údajov uvádzaš aj konkrétne konferencie, či výstavy.

Výzva sa zverejňuje na TOMTO linku, stačí si počkať a vychytať termín.


TIP PRE TEBA

Daj si do merítka vyhlasovateľa výzvy Slovak Business Agency a NPC, ktorý je kľúčovou inštitúciou z hľadiska podpory podnikateľov na Slovensku. Agentúra ponúka kopec podporných programov, tak sleduj jej WEB alebo FACEBOOK.


2. ŽIVOTOPIS

Spracuj si vlastný životopis. Keďže sa jedná o projekt z fondov EÚ, odporúčam ti, aby si si životopis pripravil vo forme Europassu, ktorý je normou pre podobné žiadosti a výzvy v rámci EÚ. Europass si jednoducho vypracuješ online na TOMTO linku.

3. PROFIL

Profil MSP do 3 rokov je takou malou obhajobou. Príde mi to ako dokument, ktorým dáte najavo to, že si schválenie výzvy zaslúžite a obhájite si, prečo práve vy. Okrem informácii o žiadateľovi obsahuje aj charakteristiku podniku, ciele podniku a vašu činnosť.

4. PODNIKATEĽSKÝ PLÁN

Konkrétne ,,predpokladaný podnikateľský plán“, ktorý obsahuje opäť informácie o žiadateľovi, stručnú charakteristiku podnikateľskej činnosti, výkaz ziskov a strát a súvahu.

5. ODOSLANIE DOKUMENTOV

Dokumenty podpísané odošlete na jednu z emailových adries vášho okresu a už len čakáte, čo sa bude diať. 

Bratislavský kraj: sp@npc.sk
Banskobystrický kraj:
sp.bb@npc.sk
Košický kraj: sp.ke@npc.sk
Prešovský kraj: sp.po@npc.sk
Nitriansky kraj: sp.nr@npc.sk
Trenčiansky kraj: sp.tn@npc.sk
Trnavský kraj: sp.tt@npc.sk
Žilinský kraj: sp.za@npc.sk


ČO SA BUDE DIAŤ? 

Po nejakom čase vás budú kontaktovať, či sú všetky dokumenty v poriadku, prípadne, či máte niečo doplniť. Po deadline zasadne schvaľovacia komisia, tá vyhodnotí, či vám výzvu schvaľujú alebo nie. 

V mojom prípade sa dialo to, že som sa dostal na tri medzinárodné odborné podujatia. Do Prahy na marketinovú konferenciu Engage, do Amsterdamu na biznis-tech-marketing festival The Next Web a do Frankfurtu na Marketing Summit. To všetko v hodnote viac ako 5000 €, ktoré mi boli plne hradené a ja som sa nemusel o nič starať.

Vedomosti a skúsenosti boli samozrejme na nezaplatenie.

Držím palce, snáď vám žiadosti schvália a možno sa raz na niektorom z podujatí spoločne stretneme.

Nebojte sa komentára, radi pokecáme.