Čo je nové vo svete sociálnych médií? Odpoveď na to mi dal marketingový sviatok Engage Prague.

Stovky marketérov z desiatok krajín sveta sa už po štvrtýkrát stretávajú v Prahe, aby si vymenili informácie a podelili sa o najnovšie trendy zo sveta sociálnych médií. Engage Prague sa môže pýšiť najväčšou udalosťou zameranou výhradne na sociálne média na svete. Rok 2018 sa niesol s podnázvom ,,Sila komunikácie,, a mal som tú česť byť súčasťou tohto ohromného eventu. Akcia vo mne zanechala veľa emócií, preto som sa rozhodol podeliť sa s vami o ne. 

AKO SOM VIDEL ENGAGE PRAGUE 2018 JA?

Najprv vás naladím takýmto mojim krátkym video zostrihom z tejto trojdňovej marketingovej párty.

KTO JE ZA TÝM?

Za zmienku stojí určite organizátor tohto podujatia. Socialbakers je spoločnosť, ktorá pracuje s dátami a pochváliť sa môžu klientami ako: Nestle, Danone, Lufthansa, IBM, Lexus, Desigual alebo Orange.

Tí ľudia dokážu veľmi podrobne analyzovať všetko to, čo klient potrebuje, ak chce svoje aktivity na sociálnych sieťach zefektívniť a rozobrať na maximálne drobné. Príbeh Socialbakers je umocnený príbehom zakladateľa spoločnosti.

31 ročný Ján Řezáb najprv skrachoval a za požičané peniaze riskoval všetko, až nakoniec sa mu s parťákmi podarilo založiť rešpektovaný korporát s nádherným sídlom v centre hlavného mesta Českej republiky a pobočkami po celom svete.

O to väčší zážitok bolo byť súčasťou Engage Prague, keďže ten sa odohrával v sídle spoločnosti. Mal som tak možnosť prechádzať sa priamo po priestoroch Socialbakers a nasávať ich atmosféru.

 

WORKSHOPY ENGAGE PRAGUE 2018

Presne 16 workshopov bolo obsahom prvých dvoch dní a žiaľ na to, aby som poňal všetko by som musel byť každú polku dňa na štyroch miestach naraz. Kapacitne som teda stihol byť na štyroch z nich a podelím sa s vami o dve najdôležitejšie témy, o ktorých sa hovorilo:

1.DIFERENCIÁCIA

Častá chyba, ktorú si spoločnosti pri komunikácii na sociálnych sieťach neuvedomujú je otázka toho, kto je ich publikum, ku ktorému sa prihovárajú. Nie je možné komunikovať v dnešnej dobe s generáciou Z (16-19 rokov) rovnako ako s generáciou X (35 a viac rokov). A rovnako tak je dôležité rozpoznať zameranie jednotlivých sociálnych sietí. To znamená, že sa nemôže stať to, aby ste na facebooku mali rovnaký obsah ako na twitteri, napríklad. 

2.INFLUENCERI

Influenceri sa stali regulérnym marketingovým nástrojom a jeho silu už pochopili mnohé spoločnosti a značky. Keďže sa však z pozície influencer stal pekný biznis, pri ich využívaní si treba dávať pozor a analyzovať dáta ich vplyvu. Ešte pred tým než investujete do influencera je nutné si určiť podmienky spolupráce, pozrieť sa na aktivitu influencera, jeho relevantnosť, prípadne podvody s nakupovaním like-ov a followerov, ktoré sa v tomto prostredí vyskytujú čoraz častejšie.

Každá téma sa samozrejme rozoberala do hĺbky a zaslúžila by si samostatný článok. Povzbudzujem vás (aj seba) preto, čerpajte informácie o týchto problematikách z viacerých zdrojov a investujte tak do svojho najsilnejšieho konkurenčného nástroja – vzdelania.

KONFERENCIA ENGAGE PRAGUE 2018

Sú konferencie tzv. oblbováky, kde rečnia sami sci-fi ľudia, ktorí majú patenty na všetko, ale nakoniec sa z toho vykľuje iba blúznenie a vy odtiaľ odchádzate s jedinou “radou“ a tou je starý známy kľúč k úspechu, že máte myslieť pozitívne.

A potom sú konferencie, kde sa stretnú odborníci z prostredia biznisu, manažéri, marketéri, influenceri a osobnosti, ktorí si veci odmakali a neprechádzajú sa po oblakoch, ale pomenujú veci jasne a delia sa o skutočné vedomosti a prežitú prax. Našťastie bol Engage Prague ten druhý prípad.

15 rečníkov z každého kúta zeme sa podelili o úžasné veci. Za 20 minút vyhradeného času pre každého sa síce toho veľa vysvetliť stihnúť nedá, ale častokrát stačí jedna veta, ktorou trafia presne to miesto, ktoré ste potrebovali počuť.

Marketing manažérka National Geographic Mia Vallo rozoberala ich ukážkovú komunikáciu, manažérka PR spoločnosti Simply/Nylon Sarah Boyd predniesla jej casestudy pri spolupráci s celebritami a tipy na to, ako s nimi v prípade spolupráce komunikovať, Socialbakers predstavili kvalitnú platformu novej databázy, ktorá pomôže ako marketérom, tak aj firmám alebo známy zakladateľ youtube kanálu Whats inside alebo Julius Dein, slávny pouličný kúzelník, ktorí zasahujú milióny ľudí, hovorili o vzniku svojich projektov a ako vlastne dosiahli čísla, ktoré majú na svojom profile dnes.

Konferencia bola nezabudnuteľnou párty.


TIP PRE TEBA

Ak chceš aj ty v najbližšom období na obdobnú akciu, mal by si si pozrieť ČLÁNOK, kde popisujem návod na to ako sa dostať na medzinárodné podujatie a to zadarmo.


ČO JE NOVÉ VO SVETE SOCIÁLNYCH MÉDIÍ?

Viac vám na túto otázku odpovedia detailné zábery z podujatia na priložených linkoch.

LIVE STREAM z Engage Prague 2018
YOUTUBE kanál, kde čoskoro nabehnú videá z tejto udalosti


Engage Prague 2018 bol skvelým zážitkom a vysoko profesionálne zorganizovaný event s inšpiratívnymi ľuďmi. Skvele zvládnuta organizácia, chutné jedlo, dobrá káva, nadupaný dj, hodnotné workshopy a konferencia plná veľkých lídrov.

Ak budete mať príležitosť, baví vás marketing a takéto stretnutia, určite v roku 2019 Engage nevynechajte. 

Nebojte sa komentára, radi pokecáme.